ANTY
KONTEKST
Antymateria to warszawski producent wysokiej jakości, stalowych, miejskich rowerów premium, obecny 10 lat na polskim rynku.
WYZWANIE
Dzisiejszy klient rowerów premium, jest inny niż ten sprzed 10 lat. Częściej wybiera rower, którym może wyjechać poza miasto, do lasu. Antymateria odpowiada na ten trend szytymi na miarę produktami, z kategorii graveli i rowerów przełajowych. Jednak identyfikacja wizualna oraz język marki bazujące na MIEJSKOŚCI Antymaterii, nie wspierały wystarczająco nowych produktów. Nadszedł najwyższy czas, by zmienić strategię marki oraz branding Antymaterii.
INSIGHT
Rozmawialiśmy z klientami oraz heavy userami rowerów premium, przeanalizowaliśmy działania konkurencji w Polsce i na świecie, w końcu odtworzyliśmy ścieżkę zakupową dla Antymaterii. Antymateria jest kojarzona z możliwością kastomizacji produktu. To znakomicie rezonuje z coraz istotniejszym oczekiwaniem klientów, co do indywidualnego wyglądu i przeznaczenia rowerów. Nie miało to jednak odzwierciedlenia w brandingu i komunikacji marki. Logo, język, elementy graficzne na ścieżce zakupowej Antymaterii nie budowały doświadczenia rowerów premium tworzonych na indywidualne potrzeby swoich klientów.
ROZWIĄZANIE
Rower premium jest jak droga biżuteria – projektowany pod konkretną osobę, robiony z jubilerską dokładnością i zachwycający swoim wyglądem. W nowej strategii marki, to osoba kupująca rower jest TWÓRCĄ. Ma wpływ na wygląd, cechy funkcjonalne i typ roweru jaki powstaje dla niej. Doświadczeni pracownicy Antymaterii niemalże kroją i szyją swoje rowery dla klientów, z najlepszej jakości komponentów. W wyniku tej wyjątkowej kreacji powstaje unikatowy i jedyny w swoim rodzaju rower.
By nadać znaczenia zmianie jaka zachodzi w życiu marki, zdecydowaliśmy się na skrócenie słowa Antymateria, do pierwszego członu – ANTY. Nowa odsłona nazwy oprócz charakteru, zyskała również znaczenia, poprzez manifest podkreślający przekonania marki.
PRECYZJA, DROGA I RUCH
Inspiracją do stworzenia identyfikacji ANTY, stała się kojarzona z marką precyzja działania oraz motyw drogi, którą możemy przemierzać dzięki jej produktom. Precyzja przełożona została na stabilny krój pisma, którym posługujemy się w nowej identyfikacji. Pierwsza litera nazwy marki w logotypie, dzięki swojej wyjątkowej formie oddaje charakter mobilności, ruchu. To odniesienie nawiązuje też do możliwości przemieszczania się na swoich zasadach, spersonalizowanym i współtworzonym z marką rowerem.
RZEMIEŚLNICZY CHARAKTER MARKI
Logotyp w wersji herbowej, nawiązuje do rzemieślniczego charakteru marki, który wpisany jest w DNA ANTY. Wszystkie rowery tworzone przez markę, są spersonalizowane i szyte na miarę. System logotypu, zaprojektowany jest w sposób, który pozwala na elastyczne stosowanie brandingu, w zależności od potrzeb komunikacyjnych. Litera „A” z logotypu, jest elementem charakterystycznym, pozwalającym budować patterny towarzyszące językowi wizualnemu ANTY.
Komunikacja w social mediach wykorzystuje motyw
linii – drogi.
Materiały reklamowe marki są budowane w oparciu o logotyp ANTY – stosowany jako główny element graficzny.
Mamastudio dla ANTY
Zakres prac
- Art Direction
- Rebranding
- Visual language
- Naming
-
Zdjęcia
ANTY, Ania Martowska