Casbeg
Wyzwanie
Casbeg, jak każda firma doradcza, staje przed wyzwaniem wizualizacji case’ów, które przeważnie opierają się, na obszernym materiale tekstowym. System, miał wyznaczać atrakcyjną przestrzeń, dla samodzielnego publikowania efektów pracy, prezentacji, e-booków oraz komunikacji w mediach społecznościowych.
Rozwiązanie
Identyfikacja opiera się na podstawowych kolorach – czerni i bieli. Dopełnieniem jest żółty, który symbolizuje kolor zakreślacza (highlightera), służącego do wyróżniania najważniejszych treści. Jest to jedno z podstawowych i najczęściej używanych narzędzi pracy, które buduje skojarzenie z wiedzą, merytoryką i priorytetami. Kształt prostokąta, który stały się istotną częścią identyfikacji, nawiązuje do samoprzylepnych karteczek, w tym przypadku, w odsłonie digital.
Linie użyte w logotypie, symbolicznie podkreślają osobną wartość każdej z liter, jednak by stworzyć |C|A|S|B|E|G|, potrzebne są wszystkie z nich. Nawiązuje on również, do świata plakatów filmowych, który jest bardzo bliski Casbeg, ich poczuciu humoru oraz komunikacji wewnętrznej, opartej na metaforach i cytatach filmowych. Pracujemy jak ekipa planująca wspólny skok na bank, w której każdy z członków specjalizuje się w zupełnie innej dziedzinie: ładunkach wybuchowych, przełamywaniu szyfrów, otwieraniu sejfów, szybkiej jeździe samochodem.
System graficzny
Identyfikacja wizualna to dynamiczny i elastyczny system, który działa tak, jak Casbeg. Linie z logotypu tworzą responsywny i ruchomy świat komunikacyjny, łącząc teksty i obrazy. System rozsuwa się i kurczy, w zależności od potrzeb. Można rozwijać go o obrazy, teksty, filmy. Wygląda efektownie, a działa bardzo prosto. Najlepszym dowodem na to, są kanały social media Casbeg, które wskazują na elastyczność i spójność nowej identyfikacji wizualnej.
Mamastudio dla Casbeg
Zakres prac
- Art Direction
- Branding
- Visual language
- Strategia
-
Web design
Michał Małolepszy