Gozito
Gozito skupia się na sprzedaży siatek przeciw owadowych, wstawianych do okien budynków. To prosty i generyczny produkt jakich wiele na rynku brytyjskim. Ekrany Gozito, zatrzymują nieproszonych gości: muchy, komary i robaki tam, gdzie są najszczęśliwsze. Na dworze.
Naszym zadaniem było stworzenie wyrazistej marki z osobowością, która otworzy przestrzeń na nieszablonową komunikację. Szukaliśmy brandingowego ujęcia, które pozwala wynieść generyczny produkt na inny emocjonalny poziom, poza techniczny obszar po którym porusza się konkurencja. Odejście od języka branżowego, zastępując go wyróżniającym się storytellingiem, wymagało stworzenia narzędzia.
Owady są ważnym elementem ekosystemu, a ich dobrostan bezpośrednio przekłada się na życie ludzi. W tym wypadku produkt “chroni” zarówno człowieka jak i insekty, pozwalając nam żyć wspólnie, równocześnie oddzielając nasze przestrzenie. W komunikacji ważne jest podkreślenie potrzeb obu stron.
To rozwiązanie dało nam przestrzeń i możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców, nie dzieląc ich na przeciwników i zwolenników owadów, znajdując rozwiązanie dzięki któremu każdy jest wygranym.
Launch marki Gozito odbył się z niezbyt dużym budżetem na start, dlatego ważne było zbudowanie identyfikacji w taki sposób, by łatwo i spójnie wykorzystywało się ją w komunikacji marki, szczególnie w digitalu. Postawiliśmy na charakterystyczne ilustracje pozwalające na łatwą animację i możliwość zabawy w real-time marketing. Intensywne kolory wykorzystane w projekcie nie są przypadkowe. To kolory brytyjskiej “union flag”, tyle że z lekkim twistem charakteryzującym markę Gozito.
Geneza samej nazwy (“go mosquito!”) zainspirowała nas do rozwinięcia historii stojącej za marką. Jest to historia komarów naszych brand anty-heroes, którym zazwyczaj nie udaje się wygrać z Gozito.
Budują osobowość marki i tonality komunikacji, pozwalają na łatwą animację i możliwość zabawy w real-time marketing.
Gozito zdobyło serca organizacji Bug Life, chroniącej populację owadów w Wielkiej Brytanii i jest jej oficjalnym partnerem. Bo po prostu lepiej nie wpuszczać owadów do domu, niż je wybijać.
Mamastudio dla Gozito
Zakres prac
- Strategia
- Art Direction
- Design & Character Design
- Animation
-
Design & illustrations & animation
Ania Martowska -
Director
Marta Kalinowska -
Video & Photo
Kuba Kossak