Dostosowany do rzeczywistości cyfrowej język wizualny komunikuje prostotę, funkcjonalność i dostępność produktów firmy Profim.
Identyfikacja Wizualna, Digital Branding
REBRANDING
Tworząc nowy system identyfikacji wizualnej, postawiliśmy na funkcjonalność i prostotę. Chcieliśmy, by był czytelny i łatwy w użyciu. Staraliśmy się nie stracić polskiego rodowodu marki wynikającego z historii i założeń firmy Profim.
NOWY ZNAK
Wcześniejsze logo było delikatne, nieśmiałe i obłe. Zależało nam, by nowy logotyp wyrażał pewność siebie, precyzję, skalę i profesjonalizm marki, a także podkreślał dobry design i jakość. Realizacją tych założeń są m.in. detale w typografii, w tym charakterystyczna forma litery “f”.
LAYOUT
Wszystkie materiały i layouty są tak skonstruowane, aby w centrum kompozycji znajdowały się krzesła. Przedstawiliśmy je jako małe dzieła sztuki użytkowej i otoczyliśmy ramką. Prosta i czytelna typografia jest przeskalowana, wychodzi z kadru, co daje nowoczesny, lecz wygodny w odbiorze efekt.
TYPOGRAFIA I KOLORYSTYKA
Wykorzystany w materiałach kolor ramki wynika z koloru obicia przedstawianego krzesła. Jest w nieco jaśniejszym odcieniu i dlatego staje się dobrym tłem dla mebla, który wychodzi na pierwszy plan. Zastosowaliśmy przeskalowaną typografię, która pozostaje czytelna, mimo że przesłaniają ją krzesła. Layout ramki wykorzystaliśmy również w social mediach. Dzięki temu marka ma spójny wizerunek – w przestrzeni digital i w materiałach drukowanych.
ILUSTRACJE
We współpracy z Michałem Lobą stworzyliśmy zbiór ilustracji, które pokazują meble w różnych kontekstach i dodają im emocji. Dzięki temu mogą być inspiracją zarówno do urządzenia biura, jak i domowego stanowiska pracy.
Stworzyliśmy świat Profim od nowa. Oprócz przygotowania identyfikacji zaprojektowaliśmy zestaw ikon, rysunki techniczne mebli, wzornik oraz brand book.
Mamastudio dla Profim
Zakres prac
Art Direction
Branding
Visual language
Naming
Project Management
Alina Kostiuk
Design
Maciej Bączkowski, Gabi Golińska
Art Direction
Michał Pawlik
Ilustracje
Michał Loba
Photo & Motion
Kuba Kossak, Aleksander Jezierski
Podobne realizacje
Empik
Integracja systemu identyfikacji wizualnej ikonicznej polskiej marki