Lifetube

Już nie influencer, lecz talent i kreator.

Identyfikacja Wizualna, Komunikacja, Digital Branding

KONTEKST

 

 

Lifetube to największa w centralnej Europie sieć, zrzeszająca talenty internetowe. W ostatnich latach przeszła gigantyczną transformację – od agencji skupiającej influencerów internetowych, po hub kreatywny, który wraz z twórcami internetowymi realizuje skomplikowane, wielokanałowe kampanie marketingowe.

WYZWANIE

 

 

Repozycjonowanie marki, to naturalny moment na wprowadzenie nowej identyfikacji, a pozycja rynkowa Lifetube już dawno nie szła w parze z przestarzałym, generycznym brandingiem. Kolory, forma zapisu nazwy i środki wizualne, nie wspierały  wizerunku najważniejszej marki w Polsce, budowanej wokół ekonomii twórców internetowych. Stanęliśmy na skraju pierwszego rozdziału marki z pełną gotowością i odpowiedzialnością za wizualne otwarcie rozdziału 2. 

INSIGHT

 

 

Zdaliśmy sobie sprawę, że słowo influencerzy to mało. Nie opisuje i nie dotyka skali zjawiska za jakim stoją  dziś twórcy, talenty internetu. Ostatecznie dzisiejsi content kreatorzy już dawno wyprzedzili stary świat celebrytów, aktorów, muzyków. Teraz to oni, nowe Gwiazdy. Z nowego porządku i pokolenia.

ROZWIĄZANIE

 

Zaczęliśmy od  zmiany zapisu nazwy, z generycznej formy LifeTube do minuskułowej – lifetube – stawiającej markę bliżej świata technologii. Jako formę wspierającą, zaproponowaliśmy symbol – właśnie Gwiazdy! Jako symbol, gwiazda jest generykiem, więc nadaliśmy jej cechy antropomorficzne w postaci przyjaźnie machającej ręki, tworząc w ten sposób silny symbol graficzny, który dobrze prezentuje się zarówno na merchu, jak i prezentacji zarządu.

 

System graficzny zbudowaliśmy wokół elementów zwanych konfetti – elementu kultury kojarzącego się z celebracją, zwycięstwem i sukcesem. Nowy system pozwala w dynamiczny sposób zarządzać kapitałem wizualnym marki. Tzn. mamy tu pełną rozpiętość od punktów styku z silnym akcentem brandingowym, aż do rozwiązań “frameworkowych” – oszczędnych brandingowo, wyprowadzających na pierwszy plan talenty, gwiazdy internetu.

Mamastudio dla Lifetube

Zakres prac

  • Creative Direction
  • Rebranding
  • Visual Language
  • Digital Branding
  • Brand Strategy

    Piotr Ręczajski, Alina Kostiuk
  • Creative Direction

    Jacek Walesiak, Piotr Ręczajski
  • Design

    Jacek Walesiak, Patryk Rachwalak
  • UI Design

    Patryk Rachwalak
  • Motion

    Patryk Rachwalak, Katarzyna Wojciechowska, Małgorzata Ostaszewska
  • UX / Webdevelopment

    The Eternals
  • Visual campaign / Photography / Art Direction

    Łukasz Filak
  • Copy

    Natalia Dudek, Łukasz Filak