Empik od lat funkcjonuje jednocześnie w światach offline i online – jako sieć salonów stacjonarnych i jako sklep internetowy. Z czasem wizerunek marki przestał być spójny. Empik obrósł w równoległe systemy identyfikacji, szereg submarek i marek niezależnych. W efekcie odbiór Empik stał się trudny, a rozdźwięk między offline, a online wybrzmiewał coraz mocniej.
Identyfikacja Wizualna, Komunikacja, Digital Branding, Wayfinding
Uporządkowanie systemu
Przeprowadziliśmy audyt identyfikacji wizualnej Empiku. Bazując na przygotowanej przez firmę Deloitte nowej strategii marki, odbudowaliśmy i uspójniliśmy tożsamość wizualną Empiku, z uwzględnieniem sklepów, publikacji i komunikacji w kanale digital. Przeprojektowaliśmy ponad 30 logotypów, uporządkowaliśmy kody kolorystyczne marki, krój korporacyjnego pisma oraz formaty komunikacji offline i online. Efektem jest przemyślany, spójny i funkcjonalny system identyfikacji wizualnej. Został on spisany w Brand Manualu, z którego na co dzień korzysta kilkuset pracownikow firmy, a którego odbiorcami są tysiące klientów w całej Polsce.
Digital branding
Elementem naszego zadania był redesign obecności marki w Internecie – od głównej platformy sprzedażowej Empik po social media i reklamę w sieci. Uporządkowaliśmy cały system identyfikacji wizualnej wykorzystywany w tej niezwykle rozbudowanej platformie e-commerce. Przygotowaliśmy spójne nazewnictwo, kolorystykę, ikony oraz wybraliśmy rodzaj zdjęć i ilustracji używanych w komunikacji. Opracowaliśmy też system umieszczania postów w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) zawierający rekomendację, jak i kiedy je stosować.
Komunikacja w salonach
System informacji i nawigacji w sklepach Empik to również efekt naszej pracy. Jest dynamiczny, responsywny, wielokolorowy, a jednocześnie spójny i prosty. Sprawdza się zarówno na ekranach i na półkach, jak na citylightach i billboardach. Przygotowanie całej, wielopoziomowej identyfikacji wizualnej to kilkanaście miesięcy wytężonej pracy naszej ekipy i zespołu Empiku.
Mamastudio dla Empik
Zakres prac
Art Direction
Visual language
Strategia
Project Management
Joanna Zalewska
Art Direction
Michał Pawlik
Design
Maciej Bączkowski, Gabi Golińska
Strategia
Piotr Ręczajski
Podobne realizacje
Polpharma Biologics
Odświeżenie wizerunku największej w Polsce firmy biotechnologicznej