Empik

Empik od lat funkcjonuje jednocześnie w światach offline i online – jako sieć salonów stacjonarnych i jako sklep internetowy. Z czasem wizerunek marki przestał być spójny. Empik obrósł w równoległe systemy identyfikacji, szereg submarek i marek niezależnych. W efekcie odbiór Empik stał się trudny, a rozdźwięk między offline, a online wybrzmiewał coraz mocniej.

Identyfikacja Wizualna, Komunikacja, Digital Branding, Wayfinding

Uporządkowanie systemu

 

Przeprowadziliśmy audyt identyfikacji wizualnej Empiku. Bazując na przygotowanej przez firmę Deloitte nowej strategii marki, odbudowaliśmy i uspójniliśmy tożsamość wizualną Empiku, z uwzględnieniem sklepów, publikacji i komunikacji w kanale digital. Przeprojektowaliśmy ponad 30 logotypów, uporządkowaliśmy kody kolorystyczne marki, krój korporacyjnego pisma oraz formaty komunikacji offline i online. Efektem jest przemyślany, spójny i funkcjonalny system identyfikacji wizualnej. Został on spisany w Brand Manualu, z którego na co dzień korzysta kilkuset pracownikow firmy, a którego odbiorcami są tysiące klientów w całej Polsce.

Digital branding

 

Elementem naszego zadania był redesign obecności marki w Internecie – od głównej platformy sprzedażowej Empik po social media i reklamę w sieci. Uporządkowaliśmy cały system identyfikacji wizualnej wykorzystywany w tej niezwykle rozbudowanej platformie  e-commerce. Przygotowaliśmy spójne nazewnictwo, kolorystykę, ikony oraz wybraliśmy rodzaj zdjęć i ilustracji używanych w komunikacji. Opracowaliśmy też system umieszczania postów w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn) zawierający rekomendację, jak i kiedy je stosować.

Komunikacja w salonach

 

System informacji i nawigacji w sklepach Empik to również efekt naszej pracy. Jest dynamiczny, responsywny, wielokolorowy, a jednocześnie spójny i prosty. Sprawdza się zarówno na ekranach i na półkach, jak na citylightach i billboardach. Przygotowanie całej, wielopoziomowej identyfikacji wizualnej to kilkanaście miesięcy wytężonej pracy naszej ekipy i zespołu Empiku.

Mamastudio dla Empik

Zakres prac

  • Art Direction
  • Visual language
  • Strategia
  • Project Management

    Joanna Zalewska
  • Art Direction

    Michał Pawlik
  • Design

    Maciej Bączkowski, Gabi Golińska
  • Strategia

    Piotr Ręczajski