Der Whisky

​​Jak wyglądałoby whisky, gdyby zrobili je Niemcy? Czy byłoby frywolne, przaśne i ludowe niczym bawarski festiwal piwa? Czy raczej teutońskie, laboratoryjne i wystudiowane jak BMW?

Naming, Opakowania

Der Whisky

Czuliśmy, że na to zadanie trzeba spojrzeć szerzej i spróbować dopasować wizerunek produktu do konwencji wizualnych i stereotypów, które Polakom kojarzą się z zachodnimi sąsiadami. Zadaliśmy sobie pytanie, co w procesie powstawania whisky może pasować do wizerunku Niemców? Na pewno powstaje z pietyzmem wynikającym z dbałości o szczegóły, z rzetelnością, dokładnością, wręcz laboratoryjnym podejściem do całego procesu.

Idea “German Engineered Whisky” zdecydowała o nazwie oraz języku wizualnym marki. Nazwa “Der Whisky” z przymrużeniem oka odwołuje się do niemieckiego racjonalizmu.

Drugim ważnym elementem konceptu była decyzja o kształcie butelki. Prosta, cylindryczna forma budzi skojarzenia z aptekarsko-laboratoryjną miarą i precyzją. Etykiety w kształcie prostokąta, użycie jednego koloru oraz wyważona, zachowawcza kompozycja elementów typograficznych dopełniają wizerunek Der Whisky.

Mamastudio dla Teczyńska Okowita SA

Zakres prac

  • Packaging
  • Naming
  • Project Management

    Piotr Ręczajski
  • Design

    Marta Przeciszewska
  • Art Direction

    Michał Pawlik
  • Naming

    Piotr & Michał
  • Photo & Motion

    Paweł Marcinkowski