Jak wyglądałoby whisky, gdyby zrobili je Niemcy? Czy byłoby frywolne, przaśne i ludowe niczym bawarski festiwal piwa? Czy raczej teutońskie, laboratoryjne i wystudiowane jak BMW?
Naming, Opakowania
Czuliśmy, że na to zadanie trzeba spojrzeć szerzej i spróbować dopasować wizerunek produktu do konwencji wizualnych i stereotypów, które Polakom kojarzą się z zachodnimi sąsiadami. Zadaliśmy sobie pytanie, co w procesie powstawania whisky może pasować do wizerunku Niemców? Na pewno powstaje z pietyzmem wynikającym z dbałości o szczegóły, z rzetelnością, dokładnością, wręcz laboratoryjnym podejściem do całego procesu.
Idea “German Engineered Whisky” zdecydowała o nazwie oraz języku wizualnym marki. Nazwa “Der Whisky” z przymrużeniem oka odwołuje się do niemieckiego racjonalizmu.
Drugim ważnym elementem konceptu była decyzja o kształcie butelki. Prosta, cylindryczna forma budzi skojarzenia z aptekarsko-laboratoryjną miarą i precyzją. Etykiety w kształcie prostokąta, użycie jednego koloru oraz wyważona, zachowawcza kompozycja elementów typograficznych dopełniają wizerunek Der Whisky.
Mamastudio dla Teczyńska Okowita SA
Zakres prac
Packaging
Naming
Project Management
Piotr Ręczajski
Design
Marta Przeciszewska
Art Direction
Michał Pawlik
Naming
Piotr & Michał
Photo & Motion
Paweł Marcinkowski
Podobne realizacje
Wódka Palikot
Seria kraftowych wódek Palikot
Whisky Palikot
Torfowy dym w kieliszku prosto ze Szkocji do Polski