Der Whisky

Der Whisky

Precyzja smaku. Made in Germany.

  • Background

    Jak wyglądałoby whisky, gdyby zrobili je Niemcy? Czy byłoby ludowe jak Oktoberfest, czy chłodne i precyzyjne jak wnętrze BMW? Ten przewrotny punkt wyjścia zainspirował nas do stworzenia marki, która gra ze stereotypami kultury naszych zachodnich sąsiadów.
  • Challenge

    Zaprojektować markę whisky „made in Germany”, która z dystansem i ironią wykorzystuje stereotypy niemieckiej kultury, tworząc z nich spójny i wyróżniający się koncept wizualny.
  • Insight

    Gdy myślimy o niemieckiej jakości, widzimy precyzję, powtarzalność, dbałość o szczegóły. Te cechy świetnie pasują do procesu produkcji whisky: kontrolowanego i metodycznego.
  • Solution

    Punktem wyjścia do stworzenia marki była idea „German Engineered Whisky”. Koncept stał się fundamentem zarówno nazwy, jak i języka wizualnego. „Der Whisky” to nazwa z przymrużeniem oka, lekko ironiczna, ale zakorzeniona w niemieckim racjonalizmie.
    Minimalistyczna, cylindryczna butelka przywodzi na myśl laboratoryjne naczynia miarowe. Prostokątna etykieta, ograniczona paleta kolorystyczna oraz zachowawcza typografia podkreślają wizerunek produktu, który powstał z inżynierską precyzją.

Mamastudio dla Teczyńska Okowita SA

  • Project Management
    Piotr Ręczajski
  • Design
    Marta Przeciszewska
  • Art Direction
    Michał Pawlik
  • Naming
    Piotr & Michał
  • Photo & Motion
    Paweł Marcinkowski