Whisky Palikot
IDEA
Oto pierwszy krok, który podejmuje Janusz Palikot przed wprowadzeniem na rynek whisky swojej własnej produkcji. Launch “Palikot Selekcja Scotch Whisky” to też otwarcie dyskusji na temat przyszłości polskiej whisky z segmentu premium.
DETAL
W projekcie wyraźnie widać kody wizualne charakterystyczne dla kategorii whisky przełamane cechami osobowości Palikota. “Obecność” Palikota na etykiecie wydawała się kluczowa dla utrzymania sprzedaży whisky w cenie 425 zł za butelkę.
WYGLĄD
Do projektu użyliśmy klasycznej butelki whisky wykorzystywanej przez zagraniczne marki premium. Projekt etykiety opiera się na dwóch mocnych założeniach wizualnych. Pierwszym jest jej unikatowy kształt, który dziś bardzo się wyróżnia i nadaje produktowi charakter, a w przyszłości pozwoli konsekwentnie wzbogacać portfolio o kolejne produkty.
Drugi element to charakterystyczna składka typograficzna. Kroje pism kojarzą się z luksusem oraz bogactwem walorów smakowych whisky. Rok po premierze zaprojektowaliśmy etykietę Batch No.2. Szykował się drugi rozlew.
Mamastudio dla Teczyńska Okowita S.A.
Zakres prac
- Art Direction
- Packaging Design
- Strategy
-
Photo
Paweł Marcinkowski