Syrena Irena

Lokal, który łączy w sobie świat nocnej i dziennej Warszawy. Wspólnie z ilustratorką Olą Sadownik oraz biurem architektonicznym Projekt Praga stworzyliśmy oryginalny i eklektyczny projekt identyfikacji.

Identyfikacja Wizualna, Naming, Digital Branding, Wayfinding

Syrena Irena

IDEA

 

Nowy warszawski lokal Syrena Irena ma dwa wcielenia i dwa logotypy. W dzień jest sympatyczną Syreną z najlepszymi w mieście pierogami i pysznymi przekąskami. W nocy przygasa światło, zaczyna rozbrzmiewać muzyka, a Syrena zamienia się w niegrzeczną Irenę.

Inspirację stanowiła dla nas estetyka jazzującej Warszawy lat 60. Czasy, gdy Nowy Świat był tętniącym centrum nocnego życia – ulice rozświetlały neony, a nieliczne bary wypełniała muzyka, barwne postaci i niepowtarzalna energia. Dlatego znak Syreny ma odręczny, wycinankowy charakter.

Syrena Irena jest nonszalancka, śmieszna i zadziorna. Jest po prostu boginią pierogów, a my jesteśmy gośćmi jej świata.

Typografia jest ekspresyjna i celowo lekko nieporadna. Wszystko w tej identyfikacji jest płynne, zmienne i szczere – ma artystyczny sznyt. Przygotowując projekt, czerpaliśmy z tradycji polskiej szkoły plakatu i twórczości lat 60/70. Zależało nam na utrzymaniu luźnego, szkicowego charakteru, który ma pokazywać zabawę i brak nadęcia.

Wszystkie eklektyczne elementy – neony, renesansowy mural, typografia, wycinanki, pierogi, wódka i jedzenie – łączą się w jedno. Czas przestaje istnieć. Kiedy wstaje słońce, zmęczona Irena idzie spać, a wypoczęta Syrena wraca do swoich gości.

Zapraszamy. Wpadajcie i w dzień 
i w nocy!

Mamastudio dla Syrena Irena

Zakres prac

  • Branding
  • Visual language
  • Naming
  • Project Management

    Alina Kostiuk
  • Art Direction

    Michał Pawlik
  • Ilustracje i logo

    Ola Sadownik
  • Photo

    Pion Fotografia
  • Interior Design

    Projekt Praga