Syrena Irena
IDEA
Nowy warszawski lokal Syrena Irena ma dwa wcielenia i dwa logotypy. W dzień jest sympatyczną Syreną z najlepszymi w mieście pierogami i pysznymi przekąskami. W nocy przygasa światło, zaczyna rozbrzmiewać muzyka, a Syrena zamienia się w niegrzeczną Irenę.
Inspirację stanowiła dla nas estetyka jazzującej Warszawy lat 60. Czasy, gdy Nowy Świat był tętniącym centrum nocnego życia – ulice rozświetlały neony, a nieliczne bary wypełniała muzyka, barwne postaci i niepowtarzalna energia. Dlatego znak Syreny ma odręczny, wycinankowy charakter.
Syrena Irena jest nonszalancka, śmieszna i zadziorna. Jest po prostu boginią pierogów, a my jesteśmy gośćmi jej świata.
Typografia jest ekspresyjna i celowo lekko nieporadna. Wszystko w tej identyfikacji jest płynne, zmienne i szczere – ma artystyczny sznyt. Przygotowując projekt, czerpaliśmy z tradycji polskiej szkoły plakatu i twórczości lat 60/70. Zależało nam na utrzymaniu luźnego, szkicowego charakteru, który ma pokazywać zabawę i brak nadęcia.
Wszystkie eklektyczne elementy – neony, renesansowy mural, typografia, wycinanki, pierogi, wódka i jedzenie – łączą się w jedno. Czas przestaje istnieć. Kiedy wstaje słońce, zmęczona Irena idzie spać, a wypoczęta Syrena wraca do swoich gości.
Zapraszamy. Wpadajcie i w dzień i w nocy!
Mamastudio dla Syrena Irena
Zakres prac
- Branding
- Visual language
- Naming
-
Interior Design
Projekt Praga